SUV avtomobillər üçün yolun sonudurmu? Yeni aerodinamik, yüngül avtomobil dizaynlarının dövrü başlayıb
Daha böyük, daha ağır avtomobillərin satışı heç vaxt bu qədər yüksək olmayıb. Lakin dünya elektrikləşdirməyə doğru irəlilədikcə, daha sərfəli avtomobillər yolsuzluq avtomobilləri üçün son nöqtəni qoya bilər.
ENA.az xəbər verir ki, nəqliyyat sektoru inkişaf etmiş ölkələrdə istixana qazı emissiyalarının dörddə birini təşkil edir. Bu, həm də emissiyaların artdığı yeganə əsas sektordur.
Buna baxmayaraq, daha böyük və daha ağır avtomobillərin satışı, satılan bütün yeni avtomobillərin təxminən yarısını təşkil edən idman avtomobilləri (SUV) üzrə rəqəmlər heç vaxt bu qədər yüksək olmamışdı.
Bəs, dünya elektrikləşdirilməyə doğru irəlilədikcə və bununla daha yüngül, daha aerodinamik və səmərəli nəqliyyat vasitələrinə olan ehtiyaca daha çox diqqət yetirdikcə, bu, adi formalı SUV avtomobillərinin sonunu gətirə bilərmi?
Yolsuzluq avtomobilləri çəkilərinə görə hetçbeklərdən qat-qat az səmərəlidir. Sadə dillə desək, ağır nəqliyyat vasitəsi hərəkət etmək üçün kiçik olandan daha çox enerji tələb edir. Bəs, elektrik yolsuzluq avtomobilləri yaxşı bir kompromis təklif edirmi?
Qısa cavab “yox”. Çünki ağır avtomobilə batareya əlavə etmək həll yolu deyil.
Avtomobilin ətraf mühitə təsirini nəzərə alsaq, elektrik yolsuzluq avtomobilləri ekvivalent ölçülü benzin və ya dizeldən daha az çirkləndirsə də, nadir metallar da daxil olmaqla istifadə edilən materialların miqdarına və enerjinin istehsalına ehtiyac baxımından onlarda da əhəmiyyətli karbon izi var.
Yeni elektrikli avtomobillər üçün dizaynlar daha sadə ola bilər. Avtomobil elektrik əsrinin gəlişi avtomobil dizaynerləri üçün yeni imkanlar yaratdı və səmərəliliyə təkan vermək yollarımızda avtomobillərin formasını kökündən dəyişdirir.
Ənənəvi daxili yanma mühərrikinin (ICE) və onun bir çox komponentlərinin yerləşdirilməsi ehtiyacından azad olaraq, elektrik avtomobilinin avtomobil dizaynı və strukturu xeyli sadələşdirilə bilər. Səmərəliliyin optimallaşdırılması diapazonu artırmaq, batareyanın çəkisini və ümumi dəyəri azaltmaq üçün açardır.
Aerodinamika havanın obyektlərin ətrafında və içərisində necə axdığını öyrənir. Avtomobillərə münasibətdə aerodinamika avtomobilin ümumi səmərəliliyində mühüm rol oynayır. Mühəndislər avtomobilin aerodinamik səmərəliliyini onun sürtünmə əmsalı (Cd) ilə ölçürlər, bu da havanın avtomobilin ətrafında nə qədər asanlıqla axdığının ölçüsüdür.
2023-cü ildə ən çox satılan 5 elektrik avtomobili
Sayı nə qədər az olarsa, avtomobil daha aerodinamikdir. Avtomobil istehsalçıları onilliklərdir ki, daha yaxşı yanacaq qənaətinə, yüksək sürətə və aşağı emissiyalara nail olmaq üçün avtomobildə aerodinamik sürtünmə əmsalını azaltmağın faydaları haqqında bilirlər.
Elektrikli avtomobildə CD nə qədər aşağı olarsa, onun havada hərəkət etməsi üçün bir o qədər az enerji lazımdır.
Bu məqsədlə avtomobil dizaynerləri havanı kəsən daha hamar formalara üstünlük verirlər ki, bu da daha az sürtünmə yaradır.
Fərqli əyriləri və gözyaşardıcı silueti ilə Hyundai-nin Ioniq 6 modeli cəmi 0,21 Cd əldə edir və bazarda ən aerodinamik və enerjiyə qənaət edən EV-lərdən biridir. Müqayisə üçün qeyd edək ki, Land Rover Defender 0,38 sürtünmə əmsalına malikdir.
Super səmərəliliyə görə mükafat 0,175 sürtünmə əmsalı ilə günəş enerjisi ilə işləyən Lightyear 0-a verilir. Lakin bu ilin əvvəlində Hollandiya avtomobil şirkəti tərəfindən istehsalı dayandırıldığı üçün 0,197 sürtmə əmsalı ilə Lucid Air Dream Edition Range hazırda ala biləcəyiniz ən aerodinamik elektrik avtomobilidir.
Mütəxəssislər SUV-nin gələcəyi ilə bağlı fikir ayrılığına düşüblər
Beləliklə, yolsuzluq avtomobilləri üçün yolun sonudurmu? Avtomobil istehsalçıları bu böyük avtomobillərin gələcəyi ilə bağlı fikir ayrılığına davam edirlər.
İsveç avtomobil markası Volvo bu yaxınlarda Böyük Britaniyadakı mövcud əmlak və salon avtomobillərini daha böyük yolsuzluq avtomobillərinin xeyrinə çıxaracağını açıqladı.
Lakin Peugeot-un CEO-su Linda Jackson hesab edir ki, böyük, ağır avtomobillər elektrikli avtomobillərin sürücüsü ilə uyğun gəlmir. O, bu yaxınlarda UK Car jurnalı Autocar-a deyib: "Böyük yolsuzluq avtomobiliniz olduğu günlər geridə qaldı, çünki onlar aerodinamika üçün kabusdur".
Eynilə, Citroen-in keçmiş CEO-su Vincent Cobee də Autocar-a bildirib ki, yolsuzluq avtomobillərinin məhvi qaçılmazdır və gələcəkdə SUV-lərin populyarlığının artan vergi və qaydalar səbəbindən azalacağı gözlənilir.
Bəzi ölkələrdə daha ağır avtomobillərin satışını vergilər hesabına məhdudlaşdırmaq artıq fəaliyyətdədir. Fransada qeydiyyatdan keçmiş yeni avtomobillər 2021-ci ildə tətbiq edilən çəki vergisinə tabedir. Çəkisi 1800 kq-dan çox olan bütün avtomobillər hər əlavə kiloqrama görə 10 avro dərəcəsi ilə vergiyə cəlb edilir.
Ağır avtomobillər üçün daha baha parkinq haqqı
ABŞ-ın Vaşinqton, Monreal və Norveç ştatları artıq çəkiyə əsaslanan ödənişləri qəbul ediblər və Nyu-York və Kaliforniyada onların tətbiqi təklifləri var.
Parisdə şəhər məclis üzvləri bu yaxınlarda böyük, ağır avtomobillərin sahibləri üçün daha yüksək parkinq haqqının tətbiqi ilə bağlı tədbiri təsdiqləyiblər.
Daha ağır nəqliyyat vasitələri və onların piyadalar və velosipedçilər üçün yaratdığı risklərlə bağlı təhlükəsizliklə bağlı narahatlıqlar da var. Keçən ay Traffic Injury Prevention jurnalında dərc edilən araşdırma, yolsuzluq avtomobilləri ilə toqquşma nəticəsində velosipedçilərin xəsarətlərinin, xüsusən də baş xəsarətləri ilə əlaqədar olaraq avtomobillərlə toqquşmalardan daha ağır olduğunu göstərdi.
Eyni nəşrin əvvəlki araşdırması belə nəticəyə gəldi ki, yolsuzluq avtomobillərinin digərləri ilə müqayisədə piyadaları yaralamaq və ya öldürmək ehtimalı qeyri-mütənasib olaraq qalır.
İndiki formada SUV-nin sürətlə dəyişən bazarın tələblərinə cavab verməyə davam etməsi çətin görünür.
Yolsuzluq avtomobilləri səmərəsizdir, emissiyaları artırır və həssas yol istifadəçiləri üçün ciddi risklər yarada bilər və onların davamlı populyarlığı iqlim böhranı ilə mübarizə səylərini sarsıtmaq təhlükəsi yaradır.
Elektrikli avtomobillərə tələbat artdıqca, akkumulyatorlar üçün zəruri olan kritik materiallara ehtiyac da artır, lakin bu ehtiyac qabaqcıl akkumulyator texnologiyaları və avtomobil dizaynında quraşdırılmış səmərəlilik hesabına azaldıla bilər.
Beləliklə, görünür, gələcəkdə qutulu SUV forması avtomobil arxivləri ilə məhdudlaşacaq və "həddindən artıq istehlak" dövrünün qalığı kimi qeyd olunacaq.